Vind jouw product hier









Spotlight:

29/03 - 30/05 2011

Nieuwe ontwikkelingen House of Design


hand_512
Nieuwe website House of Design

Het is je waarschijnlijk al opgevallen dat de HoDsite een nieuwe look heeft... De oude website was zowel wat het uiterlijk als de technische mogelijkheden betreft inmiddels bijna retro geworden... Met meer gemak vóór en achter de schermen en een lay-out die veel meer mogelijkheden biedt, kunnen we verder groeien.

De HoDsite is ontwikkeld in Yii Framework en dat betekent o.a. dat communiceren via de website mogelijk is.  De HoDmember kan binnenkort inloggen op de HoDsite en zelf nieuws toevoegen, het profiel bijwerken en persberichten en producten plaatsen. We leggen op dit moment de laatste hand aan een handleiding voor de HoDmembers.
Ook zijn we bezig met  de laatste puntjes op de i van de inhoud van de HoDsite, maar zijn toch al erg blij met het resultaat van maanden brainstormen, nadenken, uitwisselen, testen, overleggen, bouwen en invullen! Natuurlijk heeft het langer geduurd dan we wilden voor we de nieuwe website in gebruik konden nemen, maar van wens naar werkelijkheid was in ons geval een lang traject! We zijn dan ook trots het aan je te kunnen presenteren!

Sinds de lancering in 1996 heeft de HoDsite nu, in 2011, voor de vierde keer een nieuwe voor- en achterkant. En van het een komt het ander; het huis staat, de inrichting volgt. Dus wat nog rest is een nieuwe huisstijl, die is inmiddels in ontwikkeling in samenwerking met Propaganda vormgevers in Groningen.

Pop-up store House of Design
Tijdens Wonen & Co de beurs die plaatsvond van 17 t/m 21 maart in Martiniplaza in Groningen, hebben we de eerste HoD pop-up store gepresenteerd. Martijn Westphal en Carolijn Slottje hebben een stand ontworpen én gebouwd die ingericht was met producten gemaakt door Birgit Laken, Bloooms, Carolijn Slottje, Eefje van der Wielen, Jetske de Groot, Marnix-Rated, Martijn Westphal, Penduka, Studio Tjeerd Veenhoven, Sander Vermeulen, Tim Vinke, Unit-30 en Volken de Vlas.

2011-3-stand1_200
De finishing touch
2011-3-stand2_200
Selma Wiggers (spin in het web van HoD) en Sander Vermeulen (HoDmember)

 

2011-3-stand3_200
De achterwand van de stand, vele handen maken... House of Design
 2011-3-stand4_200
Softies van Martijn Westphal
 2011-3-stand5_200_01
Christien Toxopeus (Penduka)
 2011-3-stand6_200
Una van Tim Vinke op de voorgrond

Een aantal HoDmembers hadden voor deze gelegenheid speciaal een ontwerp gemaakt. Voor de HoD designloterij had Martijn Westphal zijn Softy als hoofdprijs beschikbaar gesteld en als tweede prijs waren er vier Clip-its van Paul Bloemers te winnen. Het waren al met al feestelijke dagen met enthousiaste reacties van de bezoekers, mooie producten en meeneembare hebbedingetjes in een prachtige stand.
In de vormgeving van de stand is de basis gelegd voor de nieuwe HoDhuisstijl, qua sfeer weten we helemaal welke kant we uit willen…

 

2011-3-stand8_200
De fairtrade spullen van
Penduka krijgen veel
aandacht
2011-3-stand9_200
Keramiek van Unit30 
2011-3-stand10_200_01
Brabantia broodtrommel-
kast van MarniX-rated
 2011-3-stand11_200
Arc Boleo van Bloooms
 2011-3-stand12_200
Martijn Westphal
 2011-3-stand9_200_02
Vogelhuis van Carolijn
Slottje

House of Design en social media
In samenwerking met specialisten op het gebied van social media, zijn we aan het onderzoeken hoe House of Design nog beter gebruik kan maken van profielensites als LinkedIn, Facebook en Twitter. We worden ondersteund in het opzetten van een social media strategie. De kennis die we op gaan doen willen we graag delen en daarom gaan we een workshop organiseren over het zakelijk inzetten van social media voor ontwerpers:  ‘hoe gebruik ik mijn profiel op LinkedIn, Facebook en Twitter zo optimaal mogelijk?’

Vóór het scherm is HoD al een jaar of 15 (!) zichtbaar en we vinden het leuk om je op deze manier ook eens een kijkje achter de schermen te geven! We staan open voor ideeën, suggesties, (kritische) opmerkingen en complimenten, kortom: input en feedback is welkom, laat maar weten!




Share |